WEES OP TIJD
Zoals u waarschijnlijk wel weet, zijn er afspraken tussen alle scholen over wanneer leerlingen zich kunnen aanmelden bij het voortgezet onderwijs. Zorg dat u niet te laat bent!
- Aanmeldperiode: maandag 7 maart t/m vrijdag 11 maart 2022
voor leerlingen via de kernprocedure Amstelland & De Ronde Venen (Amstelveen, Aalsmeer, Abcoude, Badhoevedorp, Diemen, Duivendrecht, Ouder-Amstel, Uithoorn en De Ronde Venen) - Aanmeldperiode: maandag 7 maart t/m donderdag 17 maart 2022 vóór 12:00 uur
voor leerlingen via de kernprocedure Amsterdam (via centrale loting & matching) - NB de leerling valt onder de kernprocedure van de regio waar hij/zij op de basisschool zit.
Kernprocedure Amstelland: AANMELDEN klas 1
Aanmelden kan van 7 tot en met 11 maart 2022.
Aanmelden kan op de volgende manieren:
• De aanmelding verloopt bij voorkeur digitaal, per e-mail naar (leerlingenadministratie).
• Ook kunnen ouder(s)/verzorger(s) de documenten langsbrengen op schooldagen tussen 8:30 en 16:30 uur.
• Ouders kunnen de benodigde documenten ook per post sturen aan SG Panta Rhei, t.a.v. leerlingenadministratie, Postbus 590, 1180 AN Amstelveen.
De volgende documenten hebben wij nodig:
- Op naam gesteld aanmeldformulier van de Kernprocedure Amstelland (ELK formulier)
U ontvangt dit formulier van de basisschool. Op het formulier staat het basisschooladvies vermeld. U wordt verzocht om een lijst met 5 schoolvoorkeuren aan te geven, in volgorde van voorkeur. Let op: een school mag maar 1x voorkomen op de lijst. - Het aanmeldformulier van Panta Rhei (link). Een geprinte versie kunt u ophalen op school.
- Kopie identiteitsbewijs van de leerling (bijvoorbeeld een identiteitskaart of paspoort).
- Indien van toepassing: uitslag van eventueel aanvullende testen.
Voor vragen of hulp bij het invullen van het aanmeldformulier kunt u op school langskomen in de aanmeldweek (7 t/m 11 maart) op maandag 7-3, dinsdag 8-3, woensdag 9-3 en vrijdag 11-3 tussen 14:00-16:00 uur en op donderdag 10-3 tussen 10:00-12:00 uur.
Bij de leerlingadministratie neemt één collega de aanmeldingen in behandeling. Deze controleert of de aanmelding volledig is. Als er iets ontbreekt, zal er contact worden opgenomen met de ouder(s)/verzorger(s).
Kernprocedure Amsterdam: AANMELDEN klas 1
Tussen maandag 7 maart en donderdag 17 maart 2022 12.00 uur kunt u uw kind met een voorkeurslijst digitaal aanmelden via ELK voor het voortgezet onderwijs in het ouderportaal. Uiterlijk 7 maart 2022 krijgt u een e-mail van ELK (Elektronische Loket Kernprocedure), via de basisschool van uw kind. Hierin staat hoe u een account voor het ouderportaal aanmaakt, zodat u uw kind digitaal kunt aanmelden. In ditzelfde ouderportaal vindt u uiteindelijk ook de plaatsingsuitslag.
De volgende documenten hebben wij nodig:
- Het aanmeldformulier van Panta Rhei (link). Een geprinte versie kunt u ophalen op school.
- Kopie identiteitsbewijs van de leerling (bijvoorbeeld een identiteitskaart of paspoort).
- Indien van toepassing: uitslag van eventueel aanvullende testen.
Na de digitale aanmelding via ELK kunt u de bijbehorende documenten:
• Mailen naar (leerlingenadministratie).
• Langsbrengen op schooldagen tussen 8:30 en 16:30 uur.
• Per post sturen aan SG Panta Rhei, t.a.v. leerlingenadministratie, Postbus 590, 1180 AN Amstelveen.
Voor vragen of hulp bij het invullen van het aanmeldformulier kunt u op de volgende momenten op school langskomen:
- Week 10: op maandag 7-3, dinsdag 8-3, woensdag 9-3 en vrijdag 11-3 tussen 14:00-16:00 uur en op donderdag 10-3 tussen 10:00-12:00 uur
- Week 11: op maandag 14-3, dinsdag 15-3 en woensdag 16-3 tussen 14:00-16:00 uur en op donderdag 17-3 tussen 10:00-12:00 uur
Bij de leerlingadministratie neemt één collega de aanmeldingen in behandeling. Deze controleert of de aanmelding volledig is. Als er iets ontbreekt, zal er contact worden opgenomen met de ouder(s)/verzorger(s).
procedure zij-instroom
Alle informatie over de overstap vanaf een andere school voor voortgezet onderwijs naar leerjaar 2, 3 of 4 vindt u hier.